11:11:11 11.11.11 :satan
Octavia II - 1.6MPI - Łyka bardzo dużo oleju !
Zwiń
X
-
Octavia II - 1.6MPI - Łyka bardzo dużo oleju !
Witam wszystkich serdecznie
Piszę tutaj ponieważ mam problem z firmowym samochodem.
Mianowicie Oct II 1.6MPI zaczęła wciągać ponad 1l oleju na 600km ! Wycieków brak.
Na luzie kiedy się go depnie do oporu nawet nie dokręca się pod czerwone, za to puszcza chmure szaro - czarnego dymu ! Wiem tylko tyle że auto jeździło swego czasu trochę ostrzej.
-
-
Jakie auto podjedzie pod 40-centymetrowy krawężnik? Służbowe.
Tak niestety w Polsce wygląda użytkowanie samochodów służbowych (czyt. nie swoich). Pewnie w innych krajach jest ciut lepiej, bo tam trochę lepiej wiedzą jak użytkuje się samochody no i kultura jazdy trochę inna.
Nie ma tak dobrego silnika, który przetrzyma zarzynanie przez bardzo kiepskiego kierowcę.
Komentarz
-
-
Nie ma na co czekać. Trza do mechanika jechać, bo taki przepał oleju może się źle skończyć nie tylko dla silnika ale i dla katalizatora. Kwestia tylko czy bierze od dołu- przez pierścienie, czy od góry- przez zawory. Tak czy inaczej trzeba by zmierzyć ciśnienie sprężania na cylindrach i będzie coś wiadomo.
Komentarz
-
-
Dlatego kiedy pojechałem w swoją pierwszą trasę tym samochodem i miałem średnią 6,5l/100km to wszyscy nie mogli wyjść z podziwu że to auto tak mało pali !Skoda Octavia Tour MORE 1.6 TWIN POWER
Yamaha FZ6 s2 Fazer ABS
Komentarz
-
-
Przede wszystkim zrób pomiary kompresji na cylindrach to ci pokaże z którym jest coś nie tak. Na walniętym niech ci zrobią próbę olejową, to ci pokaże czy pierścienie czy coś innego.
Jeżeli jest na gwarancji to w ASO zrobią pomiar spalania oleju - tzn. zważą ile jest oleju, każą pojeździć około 330 km i zważą ponownie.
Uznanie ewentualnej gwarancji zależy od tego czy nie ma jakiś ewidentnych śladów katowania silnika - np. przegrzanie. Jak uznają to robią praktycznie cały silnik, bo mają procedury, że muszą wymienić wszystko co może być związane z braniem oleju.
Co do firmowych samochodów to i tak najpopularniejsze jest katowanie turbiny - na zimnym silniku ostro w palnik a potem wyłączenie silnika jak samochód jeszcze dobrze się nie zatrzyma
Komentarz
-
Komentarz