Octavia II - 1.6MPI - Łyka bardzo dużo oleju !

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lolek1989
    Classic
    • 2012
    • 2

    Octavia II - 1.6MPI - Łyka bardzo dużo oleju !

    11:11:11 11.11.11 :satan
  • cyp3k
    Classic
    • 2011
    • 3

    #2
    Octavia II - 1.6MPI - Łyka bardzo dużo oleju !

    Witam wszystkich serdecznie
    Piszę tutaj ponieważ mam problem z firmowym samochodem.
    Mianowicie Oct II 1.6MPI zaczęła wciągać ponad 1l oleju na 600km ! Wycieków brak.
    Na luzie kiedy się go depnie do oporu nawet nie dokręca się pod czerwone, za to puszcza chmure szaro - czarnego dymu ! Wiem tylko tyle że auto jeździło swego czasu trochę ostrzej.

    Komentarz

    • rkb
      RS
      • 2008
      • 2152
      • Rapid Spaceback (NH1)
      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

      #3
      Jak ktos katował auto na zimnym to tak to sie konczy,tj remontem silnika
      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Jak auto na gwarancji to do ASO, niech plombuja i po 1kkm masz nowy silnik :wink:
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • cyp3k
          Classic
          • 2011
          • 3

          #5
          No chyba jest jeszcze na gwarancji. Swego czasu dostało ostro przez d*pe ;-) Kiedy jeździł nim poprzedni pracownik to nie schodziło poniżej 4tys obr... mnie to nie dziwi i wygląda po prostu na pierścienie

          Komentarz

          • matwrc
            Ambiente
            • 2010
            • 235

            #6
            Jakie auto podjedzie pod 40-centymetrowy krawężnik? Służbowe.
            Tak niestety w Polsce wygląda użytkowanie samochodów służbowych (czyt. nie swoich). Pewnie w innych krajach jest ciut lepiej, bo tam trochę lepiej wiedzą jak użytkuje się samochody no i kultura jazdy trochę inna.
            Nie ma tak dobrego silnika, który przetrzyma zarzynanie przez bardzo kiepskiego kierowcę.

            Komentarz

            • paulob1
              Rider
              • 2008
              • 470
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Nie ma na co czekać. Trza do mechanika jechać, bo taki przepał oleju może się źle skończyć nie tylko dla silnika ale i dla katalizatora. Kwestia tylko czy bierze od dołu- przez pierścienie, czy od góry- przez zawory. Tak czy inaczej trzeba by zmierzyć ciśnienie sprężania na cylindrach i będzie coś wiadomo.

              Komentarz

              • cyp3k
                Classic
                • 2011
                • 3

                #8
                Dlatego kiedy pojechałem w swoją pierwszą trasę tym samochodem i miałem średnią 6,5l/100km to wszyscy nie mogli wyjść z podziwu że to auto tak mało pali !

                Sam jeżdzę Oplem Omega 2.5TD, wiem jak dbac o auta

                Komentarz

                • mlac
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 200
                  • Octavia I (1U2)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Dlatego kiedy pojechałem w swoją pierwszą trasę tym samochodem i miałem średnią 6,5l/100km to wszyscy nie mogli wyjść z podziwu że to auto tak mało pali !
                  Byli zdziwieni, że nie spuszczasz na lewo paliwa wykazując takie spalanie
                  Skoda Octavia Tour MORE 1.6 TWIN POWER
                  Yamaha FZ6 s2 Fazer ABS

                  Komentarz

                  • oolsztyniak
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 6647
                    • Superb II combi (3T5)
                    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez matwrc
                    Tak niestety w Polsce wygląda użytkowanie samochodów służbowych (czyt. nie swoich).
                    Wypraszam sobie
                    Ale jest tego jeden + jak nie masz karty flotowej to punkty na stacji możesz sobie nabijać :lol:
                    Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                    Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                    Komentarz

                    • tom007
                      Rider
                      • 2011
                      • 536
                      • Octavia III (5E3)
                      • BZB 1.8 TSI 160 KM
                      • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                      #11
                      Przede wszystkim zrób pomiary kompresji na cylindrach to ci pokaże z którym jest coś nie tak. Na walniętym niech ci zrobią próbę olejową, to ci pokaże czy pierścienie czy coś innego.

                      Jeżeli jest na gwarancji to w ASO zrobią pomiar spalania oleju - tzn. zważą ile jest oleju, każą pojeździć około 330 km i zważą ponownie.

                      Uznanie ewentualnej gwarancji zależy od tego czy nie ma jakiś ewidentnych śladów katowania silnika - np. przegrzanie. Jak uznają to robią praktycznie cały silnik, bo mają procedury, że muszą wymienić wszystko co może być związane z braniem oleju.


                      Co do firmowych samochodów to i tak najpopularniejsze jest katowanie turbiny - na zimnym silniku ostro w palnik a potem wyłączenie silnika jak samochód jeszcze dobrze się nie zatrzyma
                      Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
                      Octavia 2 Elegance 1.8TSI

                      Komentarz

                      Pracuję...